Zapraszam do rezerwacji w terminarzu online, aby nie czekać w kolejce.
Obejmuje:
napełnianie klimatyzacji czynnikiem R134a (stary czynnik) oraz R1234yf (nowy czynnik),
sprawdzanie szczelności układu
uzupełnianie oleju w układzie klimatyzacji,
kontrola i wymiana filtra kabinowego,
odgrzybianie klimatyzacji metodą chemiczną,
naprawa klimatyzacji w samochodach większości marek,
Procedura przeglądu klimatyzacji samochodowej:
odessanie czynnika chłodniczego,
odessanie starego oleju krążącego w układzie,
sprawdzenie szczelności metodą podciśnieniową lub za pomocą hydrogenu,
osuszenie układu - wytworzenie próżni,
wprowadzenie nowego oleju do układu,
napełnienie czynnikiem R134a lub R1234yf,
wymiana filtra kabinowego,
odgrzybianie klimatyzacji,
sprawdzenie działania układu klimatyzacji,
Klimatyzacje samochodową należy regularnie serwisować. Zaleca się coroczną organoleptyczną kontrolę funkcjonowania układu oraz pełną diagnostykę klimatyzacji (sprawdzenie szczelności, wymiana oleju, uzupełnienie czynnika), co dwa lata. W pełni sprawna klimatyzacja nie tylko pozytywnie wpływa na wygodę a tym samym nasze samopoczucie, ale również na bezpieczeństwo i zdrowie, dlatego układ klimatyzacji w samochodzie WYMAGA regularnego serwisowania. Ponadto trzeba oczyszczać układ z grzybów i bakterii (szczególnie parownik) - to właśnie one są przyczyną przykrego zapachu z nawiewów.
Podstawa serwisu klimatyzacji to sprawdzenie szczelności układu - etap szczególnie ważny, jeśli zauważyliśmy ubytek czynnika objawiający się np spadkiem wydajności klimatyzacji. Im mniej czynnika w układzie, tym większe obciążenie sprężarki i większe zużycie paliwa. Wczesne wykrycie nieszczelności, niesprawności, braku czynnika chłodzącego oraz oleju a także uszkodzeń skraplacza, czy parownika, które mogą doprowadzić do zniszczenia sprężarki, pozwoli uniknąć wysokich kosztów napraw w przyszłości.
Sprawdzenie szczelności przeprowadzam za pomocą hydrogenu, czyli mieszaniny azotu oraz wodoru. Jeżeli w układzie jest nieszczelność, wodór zacznie się wydobywać przez najmniejszą nieszczelność, którą jestem w stanie odnaleźć za pomocą czujnika, tzw. "wąchacza", który wykrywa wydobywający się wodór. Metoda dużo skuteczniejsza, niż sam azot z kontrastem i bezpieczna dla sprężarki.
Następnie kontroluje się stan filtra osuszacza, który chroni układ przed wilgocią. W sprawnym i szczelnym układzie filtr osuszacz należy wymienić raz na dwa lata.
Podczas corocznego serwisu należy wymienić filtr kabinowy oraz przeprowadzić odgrzybianie/dezynfekcję układu, którego zadaniem jest usunięcie bakterii, grzybów, pleśni a tym samym pozbycie się nie przyjemnych zapachów pojawiających się po uruchomieniu klimatyzacji. Uważam, że tylko środki chemiczne są w stanie trwale usunąć przykre zapachy z nawiewów klimatyzacji, dlatego do dezynfekcji układu klimatyzacji używam silnie myjąco-dezynfekującego produktu NANOCLEAN AIR PROFI, który w jednym procesie zapewnia skuteczne mycie + odświeżanie + odgrzybianie + dezynfekcja. Zestaw działa skuteczniej, niż ozonowanie klimatyzacji. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi płynu z parownikiem, mam pewność dokładnego mycia oraz pełną dezynfekcje układu klimatyzacji. Ozon jedynie maskuje nieprzyjemny zapach na krótka chwilę oraz co wg mnie jest jego największym minusem, działa utleniająco na elektronikę w pojazdach, szczególnie wszelkich coraz częściej dostępnych ekranów dotykowych, co skutkuje problemami podzespołami elektronicznymi.
sprężarka (kompresor klimatyzacji) - jej zadaniem jest zapewnienie krążenia czynnika w układzie oraz zwiększanie jego ciśnienia i temperatury,
skraplacz - jest wymiennikiem ciepła, który odpowiada za odprowadzenie ciepła z czynnika chłodniczego przejętego przez parownik od powietrza z kabiny oraz powstałego w wyniku sprężania przez sprężarkę,
parownik - odbiera ciepło z powietrza dostarczonego do kabiny pojazdu i osusza je.
zawór rozprężny / dysza dławiąca - odpowiada za rozprężenie czynnika do parownika, co powoduje odebranie ciepła z kabiny pojazdu
nieszczelność układu - może doprowadzić do wycieku czynnika oraz oleju smarującego kompresor, co może spowodować zatarcie kompresora oraz zanieczyszczenie całego układu,
awaria kompresora - najczęściej oznacza konieczność jego wymontowania w celu dokonania naprawy/regeneracji lub wymiany na nowy,
zużycie / uszkodzenie sprzęgła sprężarki,
uszkodzenie skraplacza - jest to element najbardziej narażony na uszkodzenia mechaniczne (odpryski kamieni z drogi, sól drogowa), co prowadzi do nieszczelności układu i tym samy do zaprzestania działania układu a w skrajnych przypadkach także do uszkodzenia kompresora,
uszkodzenia przewodów klimatyzacji oraz uszkodzenia elektryczne (zasilanie, czujniki)
Przed przyjazdem najlepiej zadzwonić i dopytać o dostępność usługi lub zerezerwować termin w kalendarzu z przycisku poniżej. Pozwoli to na sprawną obsługę bez zbędnego oczekiwania.
Zapraszam do korzystania z usługi serwisu klimatyzacji samochodowej.